Mój koszyk

0 rzeczy

Twój koszyk jest pusty.

Jeżeli cierpisz na hipoglikemię reaktywną, to na pewno udało Ci się zaobserwować, że są produkty, po których spożyciu spadki cukru bardzo często się powtarzają.

Pierwszym krokiem w pozbyciu się problemów z gospodarką cukrową jest wyeliminowanie produktów z Twojej codziennej diety, po których dochodzi do niedocukrzenia i wprowadzenie do naszego jadłospisu produktów wspomagających walkę z chorobą.

Dietoterapia

Właściwie dobrana dietoterapia jest podstawowym postępowaniem mającym na celu zapobieganie hipoglikemii reaktywnej. Osoby zmagające się z hipoglikemią powinny za pomocą odpowiednio opracowanego planu żywieniowego skupić się na ustabilizowaniu poziomu glukozy we krwi oraz zmniejszeniu obecnych stanów zapalnych w organizmie, a także przeciwdziałaniu pojawieniu się następnych.

Każda osoba posiada indywidualną wrażliwość (tolerancję) na cukry. Dlatego też nie ma jednej uniwersalnej diety ani schematu postępowania, a każdy plan dietetyczny powinien być całkowicie spersonalizowany pod względem odrębnych przypadków.

Osoby z reaktywną hipoglikemią i hipoglikemią pod żadnym pozorem nie mogą pościć (głodówki, IF –ang.”intermittent fasting”, omijanie posiłku) aż do momentu poprawienia metabolizmu glukozy.

Jeżeli w leczeniu hipoglikemii skupiamy się wyłącznie na stosowaniu farmakologii, to po odstawieniu leków problem za jakiś czas nawróci.

Pamiętaj, że cukier możesz łatwo zastąpić ertytrolem (erytrytolem), ksylitolem lub stewią!

Co jeść przy hipoglikemii

W celu poprawienia Twojego stanu zdrowia warto, żeby Twój jadłospis zawierał:

  • zdrowe tłuszcze (oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, itd.), gdyż to one spowalniają trawienie i zmniejszają tempo skoku insuliny,
  • przeciwzapalne kwasy tłuszczowe Omega-3 (suplementy DHA i EPA, tran, tłuste ryby),
  • dobre źródła pełnowartościowego białka: jaja, mięso, ryby i owoce morza z hodowli ekologicznych lub dziko żyjące – jednak nie należy przesadzać z ilością białka w diecie ze względu na to, że może ono być przekształcone w glukozę w procesie glukoneogenezy,
  • różnorodne warzywa i umiarkowaną ilość owoców o niskim i średnim indeksie oraz ładunku glikemicznym, ponieważ obecne w nich składniki odżywcze przyczynią się do zmniejszenia stanów zapalnych, natomiast duża zawartość błonnika pomoże ustabilizować poziom cukru we krwi,
  • produkty o niskim i średnim indeksie oraz ładunku glikemicznym,
  • suplementy i zioła mające na celu wyregulowanie poziomu glukozy we krwi.

Czego nie jeść przy hipoglikemii

Przy hipoglikemii powinniśmy zrezygnować z żywności wysoko przetworzonej i takiej, która ma w swoim składzie dużą ilość cukrów prostych. 

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule - czego nie jeść przy hipoglikemii reaktywnej. 

Podsumowanie

Podsumowując, jeżeli cierpisz na hipoglikemię reaktywną to w pierwszej kolejności powinieneś pozbyć się z diety rzeczy, które drastycznie podniosą poziom cukru we krwi oraz produktów, które będą nasilały stany zapalne i negatywnie wpływały na funkcjonowanie organizmu.

Następnie zadbaj o dobrze dobrana, zbilansowaną dietę, która odpowiednio odżywi Twój organizm i zahamuje postępowanie hipoglikemii reaktywnej.