Dieta

Odpowiednio dobrana dieta
to klucz do zdrowia
i pięknej sylwetki

W ostatnich latach świadomość naszego społeczeństwa odnośnie tego, jak istotne jest prawidłowe odżywianie, znacząco wzrosła. Niestety, znaczna część osób, decydujących się na zmianę nawyków żywieniowych, robi to wyłącznie ze względu na swój wygląd.

Wiele osób chcąc schudnąć, z dnia na dzień drastycznie zmniejsza ilość spożywanych kalorii, eliminuje z diety tłuszcz, bądź zmusza się do jedzenia czegoś, co całkowicie im nie smakuje. Długoterminowa skuteczność takiej diety jest zerowa, a dodatkowo bardzo często kończy się ona drastycznym spowolnieniem metabolizmu, problemami hormonalnymi (szczególnie u kobiet), a niejednokrotnie nawet pojawieniem się chorób autoimmunologicznych.

Dobra dieta powinna dostarczać Twojemu organizmowi wszystkich niezbędnych mikro i makro składników. Ilość spożywanych kalorii powinna być dobrana z uwzględnieniem poziomu Twojej aktywności. Z kolei ilość i rodzaj posiłków powinny być dopasowane do Twojego stylu życia oraz możliwości czasowych i finansowych. Takie podejście przyniesie Ci długotrwałe efekty, poprawę stanu zdrowia oraz dobre samopoczucie.

Odpowiednio dobrana dieta pomoże ci

icon

Zbudować masę mięśniową

icon

spalić tkankę tłuszczową

icon

Zwiększyć siłę mięśni

icon

Poprawić kondycję i wydolność

icon

zwiększyć odporność organizmu

icon

polepszyć samopoczucie

icon

znacząco poprawić stan zdrowia

icon

zaoszczędzić czas spędzany w kuchni

icon

Spowolnić procesy starzenia

Zdrowa dieta wcale nie oznacza niesmacznych potraw, których przygotowanie zajmie Ci pół dnia. Rozpisując indywidualne plany treningowe zawsze kieruję się założeniem, że ma być „smacznie, zdrowo i praktycznie”.

W ostatnich latach świadomość naszego społeczeństwa odnośnie tego, jak istotne jest prawidłowe odżywianie, znacząco wzrosła. Niestety, znaczna część osób, decydujących się na zmianę nawyków żywieniowych, robi to wyłącznie ze względu na swój wygląd.

Wiele osób chcąc schudnąć, z dnia na dzień drastycznie zmniejsza ilość spożywanych kalorii, eliminuje z diety tłuszcz, bądź zmusza się do jedzenia czegoś, co całkowicie im nie smakuje. Długoterminowa skuteczność takiej diety jest zerowa, a dodatkowo bardzo często kończy się ona drastycznym spowolnieniem metabolizmu, problemami hormonalnymi (szczególnie u kobiet), a niejednokrotnie nawet pojawieniem się chorób autoimmunologicznych.

Dobra dieta powinna dostarczać Twojemu organizmowi wszystkich niezbędnych mikro i makro składników. Ilość spożywanych kalorii powinna być dobrana z uwzględnieniem poziomu Twojej aktywności. Z kolei ilość i rodzaj posiłków powinny być dopasowane do Twojego stylu życia oraz możliwości czasowych i finansowych. Takie podejście przyniesie Ci długotrwałe efekty, poprawę stanu zdrowia oraz dobre samopoczucie.

„Najskuteczniejsza dieta to taka, której utrzymanie nie sprawia dużych trudności, przygotowane posiłki spożywamy z przyjemnością, a na efekty nie trzeba długo czekać.”

– Dawid Woźniakowski

Bo zdrowie jest najwazniejsze

Oprócz typowych diet ukierunkowanych na poprawę wyglądu, od wielu lat zajmuję się również dietoterapią. Nawiasem mówiąc, właśnie temu zagadnieniu poświęciłem większość swojej kariery – czytając dziesiątki książek i publikacji medycznych oraz uczestnicząc w wielu kursach poświęconych tej tematyce.

Jak powszechnie wiadomo ‘jesteśmy tym, co jemy’ (chociaż osobiście uważam, że jesteśmy tym co „przyswajamy”, ponieważ spożycie danego pokarmu nie jest równoznaczne z jego przyswojeniem) – odpowiednie odżywianie jest kluczem do wyleczenia bądź remisji w przypadku większości chorób.

Jak wyglądają rozpisywane przeze
mnie plany dietetyczne?

  • 1

    Analiza

    W oparciu o przeprowadzony wywiad (lub formularz online), obliczam zapotrzebowanie kaloryczne, umożliwiające osiągnięcie podanego przez Ciebie celu. Następnie dobieram optymalne ilości makroskładników (białko, tłuszcz oraz węglowodany) i rozkładam je na poszczególne posiłki, których ilość i objętość dopasowuję do Twojego planu dnia i stylu życia.

  • 2

    Omówienie błędów

    W przypadku współpracy długookresowej, przygotowuję makrocykl dietetyczny a następnie dzielę go na poszczególne mikrocykle – tak , aby maksymalnie podnieść korzyści, płynące ze stosowania diety podczas całego okresu współpracy.

  • 3

    Przygotowanie planu dietetycznego

    Jeżeli jest to pierwsza dieta, którą dla Ciebie przygotowuję, to na wstępie znajdziesz mój obszerny komentarz odnośnie błędów, jakie pojawiały się w Twojej dotychczasowej diecie.

  • 4

    Rozpisanie makro cyklu

    Oprócz samego planu posiłków, dostajesz również informacje na temat roli poszczególnych makroskładników oraz ich wpływu na Twój organizm.

  • 5

    elastyczność przygotowywanych posiłków

    Do każdego planu załączam kilka przykładowych przepisów, pasujących do przygotowanej dla Ciebie diety.

  • 6

    Przekazanie cennej wiedzy

    Na samym końcu planu dietetycznego znajdziesz dużą ilość uwag i porad dotyczących odżywiania.

  • 7

    Przekazanie cennej wiedzy

    Wszystkie te informacje ubrane są w bardzo ładną oprawę graficzną, która ułatwia zrozumienie poszczególnych rzeczy oraz korzystnie wpływa na czytelność całego planu. Oczywiście w przypadku, gdy pojawią się jakiekolwiek pytania bądź niejasności, zawsze służę pomocą.

W jaki sposób chcesz ze mną pracować?

Przedstawiamy najchętniej wybierane pakiety

Warszawa

Osobiście

Spotkaj się ze mną na żywo aby czerpać 100% korzyści z konsultacji.

Zaczynamy
Online

Zdalnie

Jeżeli spotkanie nie wchodzi w grę, istnieje możliwość współpracy na odległość.

Zaczynamy